۱۵۱نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اعلام رسمی ملغی‌شدن سند ۲۰۳۰ شدند.

روز گذشته و در پايان جلسه علني، محمدحسين فرهنگي عضو هيأت‌رئيسه مجلس با بيان اينكه ۱۵۱نماينده مواردي را درباره سند۲۰۳۰ مطرح كرده‌اند، گفت: اين نمايندگان در پايان اعلام كردند كه اين سند به‌دليل عدم‌تصويب در مجلس، اعتبار ندارد. همچنين با توجه به اينكه مقام معظم رهبري صريحا بر ضرورت الغاي اين سند به‌دليل نقض استقلال فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تأكيد كردند، انتظار مي‌رود در راستاي اجراي جزء يك بند الف ماده۶۳ در قانون برنامه ششم ملغي اثر بودن اين سند به‌صورت رسمي اعلام شود. درحالي‌كه اين 151نماينده خواستار لغو كلي اين سند شده بودند، علي مطهري، نايب‌رئيس دوم مجلس در حاشيه اين جلسه به خبرنگاران گفت: «سند۲۰۳۰ يك توصيه‌نامه است كه قدري سياسي شد و چندان نيازي به اين همه مجادله بر سر آن نبود. چيزي نيست كه تعليم و تربيت ما را تحت‌تأثير قرار دهد؛ نه اينكه ما بخواهيم برنامه‌هاي آموزشي خود را از آن برداريم. هر جايي كه با ايدئولوژي و فرهنگ ما همخواني نداشته باشد ما آن را اجرا نمي‌كنيم.» همزمان جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور در نامه سرگشاده‌ای خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار خروج سند ۲۰۳۰ از دستور کار دولت شدند.

در اين نامه خطاب به رئيس جمهور آمده است:« انتظار از جنابعالی این است که در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دفاع‌های و توجیه‌های غیرواقعی نسبت به آن سند پرهیز شده و با دستور جنابعالی رسما اجرای سند 2030 از دستور کار دولت خارج شود.» در شرايطي كه مسئولان دولت بارها اعلام كرده اند اجراي اين سند متوقف شده است،منتقدان آن اصرار دارند دولت بايد رسما اعلام كند اين سند به طور كلي لغو شده است.اين منتقدان علاوه بر محتوي سند2030 كه رويكرد غربي دارد و با مسائلي مانند فرهنگ شهادت مخالف است،به شكل تصويب آن و به اصطلاح دورخوردن شوراي عالي انقلاب فرهنگي انتقاد دارند.

ما هم عضوی از یونسکو هستیم. ضمن اینکه با کلیت آموزش فراگیر مخالفتی نداریم چون همیشه باید احتمال بدهیم ممکن است کلمه‌ای وجود داشته باشد که با چارچوب نظام دینی ما متفاوت باشد تحفظ خودمان را اعلام کردیم که درست است عضو هستیم اما اگر در جزئیات آن جمله و کلمه‌ای باشد که با فرهنگ و ارزش‌های دینی ما مغایر باشد آن را انجام نمی‌دهیم. ما در این زمینه چیزی را امضا نکرده‌ایم و اگر سندی هست که نشان می‌دهد وزیر آموزش و پرورش ما امضا کرده و نشان می‌دهد می‌خواهیم به عنوان یک سند فرادست اجرا کنیم آن را نشان بدهند.

کد خبر 373151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha